Managerii de hotel au responsabilități destul de mari ce țin de o bună funcționare a activităților în cauză. Multe dintre acestea se referă la supervizarea staff-ului, colaborarea cu furnizorii, implementarea corectă a regulilor și dispozițiilor fără de care o asemenea afacere nu poate funcționa la parametri optimi.
Rândurile următoare îi vizează pe cei care tocmai au ales acest drum profesional în viață, dar și pe cei care știu mereu ceea ce au de făcut și vor să se concentreze mai mult pe anumite aspecte.
Iată câteva dintre cele mai importante responsabilități ale unui manager de hotel
- Trebuie să se asigure că regulile de curățenie sunt respectate
Curățenia este, fără doar și poate, primul aspect de care turiștii țin cont atunci când aleg un hotel. Uneori, nu este suficient ca fotografiile locației respective să sublinieze acest lucru și poate nici testimonialele oferite de clienții care au pășit pragul unei acomodări de acest gen.
O bună manageriere a unei asemenea afaceri presupune o atenție constantă în această direcție și oferirea de training de specialitate și periodic în cadrul companiei. Un staff bine pregătit și cu experiență știe ce are de făcut, iar un manager care nu vrea să dea greș trebuie să supervizeze modul în care se implementează normele de curățenie într-un hotel.
- Se ocupă de plata furnizorilor
Managerul este însărcinat cu plățile furnizorilor de servicii și produse pentru hotel, atunci când nu este delegat altcineva. Tot managerul este cel care știe ce achiziții trebuie făcute, cu ce firme să colaboreze și care sunt prețurile cele mai bune de pe piață. Și apropo de achiziții, seturile de lenjerii de pat pentru hotel, așa cum se regăsesc în variate modele la HORECATEX, se pot comanda periodic, în funcție de gradul de uzură a celor existente. În plus, cum acestea sunt cele mai importante achiziții în domeniul hotelier, atenția trebuie să fie pe măsură pentru a cumpăra produse de calitate și a satisface dorințele clienților.
- Rezolvă conflictele la locul de muncă
Tot managerul este cel care se ocupă cu stingerea conflictelor dintre angajați. Este firesc ca la un moment dat să apară neînțelegeri sau discuții aprinse la locul de muncă. Important este să se intervină atunci când nu este prea târziu și când soluțiile sunt la îndemână. Indiferent de probleme, totul poate avea o rezolvare, iar abilitățile managerului în aceasta direcție și experiența sa își vor spune negreșit cuvântul.
- Se asigură de buna funcționare a echipamentelor
Majoritatea hotelurilor funcționează pe bază de echipamente și utilaje proprii pentru curățenie, spălarea rufelor, bucătării și restaurante. Un bun manager se va asigura mereu de funcționarea optimă a echipamentelor din locație și va interveni atunci când este nevoie de îmbunătățiri. Tot administratorul hotelului este cel care ține legătura cu firmele de mentenanță și care poate chema specialiștii atunci când situația o cere.
- Raportează către acționarii firmei
Deținătorii de hoteluri trebuie să fie mereu la curent cu ceea ce se întâmplă cu afacerea lor. Cifrele și statisticile se pot regăsi în diverse rapoarte financiare, întocmite cu specialiști precum cei din contabilitate.
Un manager cu experiență cunoaște acest lucru și trebuie să își dedice timp suficient și pentru acest tip de responsabilitate. În plus, așa cunoaște și direcția de business a hotelului și poate implementa măsuri de îmbunătățire a activităților, acolo unde este cazul.
Așadar, acestea sunt câteva dintre responsabilitățile esențiale ce intră în atenția unui manager de hotel. Probabil că deja le cunoști sau poate că acum le-ai descoperit. Oricare ar fi situația, este important să ții cont de ele dacă vrei să fii un manager responsabil și apreciat pentru ceea ce faci.